Runningtherapie

Wegrennen van de Sores in je hoofd

Runningtherapie kan uitkomst bieden als je te veel piekert, je lusteloos voelt of juist heel gejaagd. Ook kan het zijn dat je slecht slaapt en je het idee hebt de controle te verliezen. Kortom, wanneer jouw hoofd te veel ‘aan’ staat waar je zo graag van verlost wilt worden.

Door te bewegen krijgt je hoofd rust. Je voelt het al snel, de energie komt terug, je kan weer scherper nadenken en je wordt blijer.

Je hebt vast weleens gehoord dat bij hardlopen het gelukshormoon endorfine vrijkomt. Maar dat is niet het enige waar we op aansturen. Hardlopen dempt gevoelens van stress, zorgt ervoor dat nare gedachten geen olifanten in de kamer worden, en maakt je creatiever. Daarvoor heb je wel bepaalde trainingsvormen nodig, en die trainingsvormen bij elkaar vormen de therapie.

Moet het per se hardlopen zijn? Nee dat hoeft niet. Runningtherapie kan ook wandelen betekenen. Kán. Want om de therapie te laten slagen moet je wel iets doen waar je hartslag van omhoog gaat. Zeker in het begin wanneer je nog weinig conditie hebt zal de training bestaan uit wandelen. De therapie past zich namelijk al-tijd aan bij jouw niveau.

Kan het ook roeien zijn of fietsen? Ja, theoretisch wel. Maar die sporten zijn moeilijker te organiseren als training.

Concreet is dit aanbod individueel of in groepsverband. Neem gewoon even contact met mij op als dit jou wat lijkt, dan praten we hierover verder. Of download alvast de brochure om meer informatie te krijgen over de groepen die binnenkort starten.

Details


Concreet  individueel of in groepsverband in Leiden en Noordwijk
Resultaat
minder piekeren, meer ontspannen en fitter